Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımımız

KALEV Anadolu Lisesi olarak, gençlerin akademik başarılarını ve bireysel gelişimlerini en doğru şekilde takip edebilmek amacıyla objektif, çok yönlü ve gelişim odaklı bir ölçme ve değerlendirme sistemi uygulamaktayız. Sistemimiz, KALEV Hedefleri doğrultusunda sorgulayıcı, eleştirel düşünen ve çözüm üretebilen bireyler yetiştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ayrıca, yönetmelikte belirlenen ilkeler ve akademik standartlar çerçevesinde adil ve şeffaf değerlendirme süreçleri uygulanmaktadır.

  1. Akademik Başarıyı Destekleyen Dinamik Değerlendirme Modeli
  • Sürekli ve Çok Boyutlu Ölçme: Gençlerin bilgiyi ezberlemesini değil, konuları derinlemesine anlamalarını sağlamak için yazılı, sözlü, proje, performans ve uygulamalı sınavlar gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanıyoruz.
  • Geri Bildirime Dayalı Gelişim: Gençlerin eksiklerini analiz edebilmeleri için değerlendirme sonrasında bireysel geri bildirim sağlanarak öğrenme süreçleri sürekli iyileştirilmektedir.
  • Yetkinlik Odaklı Değerlendirme: Akademik başarı kadar eleştirel düşünme, araştırma becerileri ve problem çözme yetkinlikleri de değerlendirme kriterleri arasındadır.
  1. Çağdaş ve Dijital Değerlendirme Uygulamaları
  • Teknoloji Destekli Ölçme: dijital portfolyolar ve ödevler ile öğrenme süreçleri sürekli takip edilmekte ve analiz edilmektedir.
  • Veriye Dayalı Gelişim Takibi: Gençlerin akademik ilerlemeleri, güçlü ve gelişime açık yönleri belirlenerek bireysel gelişim raporlarıyla takip edilmektedir.
  1. Adil ve Şeffaf Değerlendirme İlkeleri
  • Yönetmelik gerekliliklerine tam uyum sağlanarak, tüm ölçme ve değerlendirme süreçleri şeffaf, adil ve objektif şekilde yürütülmektedir.
  • Değerlendirme Kriterlerinin Açıklığı: Sınav öncesinde gençlere değerlendirme ölçütleri ve beklentiler net bir şekilde aktarılmaktadır.
  • Alternatif Değerlendirme Yöntemleri: Farklı öğrenme stillerine sahip gençlerin gelişimini ölçmek amacıyla portfolyo değerlendirmeleri, proje bazlı ölçümler ve öz değerlendirme araçları kullanılmaktadır.