Kuruluşundan bu yana Kadıköy Maarif’in sembolü martı… Mezunlarının martı olarak anılmasının nedeni ise martılarla özdeşleşmiş olan özgüven ve özgürlük kavramları. KALEV Okulları’nın simgesinin de martı olması hem geleneklerimize, köklerimize bağlılık ve hem de her yaşa hitap eden, bir yaşam felsefesi, bir eğitim felsefesi içeren Richard Bach’ın “Martı Jonathan Livingston” adlı eseri…
Jonathan Livingston konuşan bir martıdır, filozoftur, yaşam dersleri verir, gelişime inanır, özgürlüğün temsilcisidir. Kendini bulma, keşfetme, hayallerine ve özgürlüğe ulaşma mücadelesini anlatır… Farklı olmayı, kendisi olmayı göze alan bir martının hikayesidir.
KALEV Okulları’nda da özgüven, farkındalık ve özgürlük kavramları eğitimdeki temel hedeflerimiz arasında… Özgüven sahibi, farkındalığı yüksek çocuklar yaşamlarının her aşamasında daha başarılı ve daha mutlu olurlar. Programlarımızı çocukların özgüven duygularının sürekli beslendiği bir eğitim anlayışı ile yapılandırırız.
“Martı Jonathan Livingston için önemli olan yemek değil uçmaktı. Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu. *” der kitabında Richard Bach…
KALEV Okulları’ndaki “Martı”lar da sınırsızca öğrenmeyi tutkuyla severler…
“Yaşamak için ne çok neden var! Balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka nedenler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz, becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekamızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. *” der kitabın bir başka yerinde…
Biz de çocukluğun insanın en yaratıcı, en bilge ve en şiirsel hali olduğuna inanırız. Bu yüzden çocukluğa ve çocuk olmaya saygı duyar, çocuğun kendini tanımasına, benlik değerini geliştirmesine ve kendini fark etmesine rehberlik etmeyi en temel görevimiz olarak görürüz.
“Yaşamın gerçek anlamını arayan, bulmaya çalışan bir martıdan daha sorumluluk sahibi biri olabilir mi? *” diye sorar kitapta…
“Çalışmaya başlayabiliriz ta ki geçmişe ve geleceğe uçabilene kadar. Ardından daha zoruna, fakat hepsinden daha keyifli olana başlamaya hazır olacaksın. O zaman gerçekten uçmaya, iyiliğin ve sevginin gerçek anlamını öğrenmeye başlayacaksın. *” der öğretmeni Martı Jonathan’a…
Bizim eğitmenlerimiz de çocuğun kendini gerçekleştirme yolculuğunda, çocuğa özel yol haritası çizmenin önemine inanır, her çocuğa kendine özgü yolculuğunda destek olan ve yolunu aydınlatan bir rehberlik anlayışını benimserler. Güçlü rehberlik sistemimizin en temel işlevini çocuğu iyi tanımak ve onu kendi gerçeğiyle kabul etmek oluşturur.
“Bir kanat ucunuzdan diğerine kadar tüm bedeniniz, düşündüklerinizden başka bir şey değil. Düşüncelerinizin zincirlerinden kurtulun…*”
“Gözünle gördüklerine sakın inanma. Görünenlerin hepsi sınırlıdır. Anlayarak bakmaya, bildiklerinin ötesine geçmeye çalış. O zaman uçmanın anlamını da daha iyi öğreneceksin. *” diyor Martı Jonathan Livingston.
Eğittiği diğer martıları “Yüksek motivasyona sahip bir martının öğrenme eğrisi her türlü grafiği delip geçebilir.” diye cesaretlendiriyor Martı Jonathan Livingston.
Bizim çocuklarımız da eğitmenlerinin cesaretlendirerek eşlik etmeleriyle merak duygularını ve öğrenme hazlarını kaybetmeden, sınırlarını zorlayarak, kendilerini aşmaya, alışılmışın ilerisinde, kendi potansiyellerinin zirvesine ulaşmaya odaklıdırlar.
Simgesi Martı olan okulumuzda bugünün küçük, geleceğin büyük “Martı”larına kendilerini keşfetme, kendi potansiyellerini gerçekleştirme ve uçmanın anlamını öğrenme konusunda eşlik etmek için bu yolculuğa çıktık ve devam ediyoruz.
“En yüksekten uçan martı en uzağı görendir. *”
İşte bizi farklı kılan “Martı” felsefesinin tüm eğitimcilerimiz tarafından benimsenmiş olmasıdır.
“Ne yaptığını biliyorsan, her zaman başarırsın. *”
Sibel MUTLU KÜPELİ’81
KALEV Kurucu Temsilcisi
* Martı Jonathan Livingston, Richard Bach