Eğitim Anlayışımız

“Ne yaptığını biliyorsan, her zaman başarırsın”

Kuruluşundan bu yana Kadıköy Maarif sembolünün “Martı” olmasının ve mezunlarının “Martı” olarak anılmasının nedeni martılarla özdeşleşmiş olan özgüven ve özgürlük kavramlarıdır. Kadıköy Maarif İlkokulu’nda da özgüven – öz farkındalık – öz yönetim ve özgürlük kavramları eğitimdeki temel hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Çünkü özgüven sahibi çocuklar hayatın her alanında daha başarılı ve daha mutlu olur. Çocukların özgüven duygularının sürekli beslendiği bir eğitim anlayışına inanıyoruz. Potansiyelleri doğrultusunda kazandıkları başarılarla, onların kendilerini değerli hissetmeleri için çalışıyoruz.

Çocukluğa Saygı
Biz çocukluğun insanoğlunun en yaratıcı, en bilge ve en şiirsel hali olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden çocukluğa ve çocuk olmaya saygı duyuyoruz. Çocuğun kendini tanımasına, benlik değerini geliştirmesine ve kendini fark etmesine yardımcı olmayı en temel görevimiz olarak görüyoruz. Bir çocuğun kendi potansiyelini gerçekleştirmeyi başarması ise bize göre en önemli başarı.

Çocuğa Özel Yol Haritası
Güçlü rehberlik sistemimizin en temel işlevini çocuğu iyi tanımak ve onu kendi gerçeğiyle kabul etmek oluşturuyor. Rehberlik hizmetlerimizi sunarken, çocuğun kendini gerçekleştirme yolculuğunda, çocuğa özel yol haritası çizmenin önemine inanıyoruz. . Çocukların öz yönetim (kendini yönetme) becerileri geliştiğinde sorumluluk alan, karar verme becerisi ve sosyal farkındalığı (empati), iletişim becerileri gelişmiş bireyler olacaklarını biliyoruz. Her çocuğa kendine özgü yolculuğunda destek olan ve yolunu aydınlatan bir rehberlik anlayışı ile hizmet veriyoruz.

Sınıf Değil Öğrenme Ortamı
Sınıflarımız sadece bilgi aktarımı yapılan yerler değil, bilginin deneyimlendiği öğrenme ortamlarıdır. Öğrenme süreçleri dinamik, interaktif ve karşılıklı etkileşimin gerçekleştiği ortamlarda hedefine ulaşır. Çocuk deneyimlerse o bilgi ona ait olur ve gerçek öğrenme gerçekleşir.

Öğrenme ortamlarımızın fiziki şartları da uygulanan öğrenme yöntemleri ile uyumlu planlanmıştır. 55 m2 lik öğrenme alanlarımız çocuklarımızın özgün çalışmalar yapmalarına olanak sağlamaktadır.

Renkli Bireyler
Her çocuk içinde, kendine özgü renkler taşır. Çocukların akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve sanatsal gelişimlerini de çok önemsiyoruz. Sunduğumuz çok yönlü etkinlikler ve faaliyetlerle, içlerindeki farklı renkleri ortaya çıkarabilmeleri için onları teşvik ediyoruz.

Çocuk Merkezli İlişki
Bir okulun niteliğini öğretmen çocuk ilişkisinin kalitesi belirler. Bu ilişkinin iyi ve sağlıklı olması nitelikli bir eğitim için hayati bir değer taşır. KALEV olarak eşitlikçi ve çocuğu merkeze koyan bir ilişki biçimini hayata geçirmenin önemine inanıyoruz. Çocuk ve öğretmen KALEV’in en değerli varlıkları olacaktır.

Çocuklarımızın problemlerle başa çıkabilen bireyler olmalarını sağlamak için çalışmalar yapıyoruz.