Çocukluk deyince aklımıza tasasızlık gelir. Aslında bu durum içgüdüsel bir zekadır. Ayrıca çocuklar farkındalık kapasitelerinden doğal bir şekilde yararlanırlar. Büyüdükçe geçmişe ve geleceğe bakmayı öğrenirler, etraflarındaki yetişkinlerin, ebeveynlerinin kaygı ve endişelerini bir anlamda satın alırlar. Farkındalık, kişinin içinde bulunduğu ana bilerek ve yargılamadan dikkatini vermesiyle ilgili bir anlama halidir. Çocukların doğuştan usta oldukları farkındalık alanlarını Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) çalışmalarıyla destekliyoruz.
Bilinçli Farkındalık uygulamalarıyla;
- Bir düşüncenin sadece düşünce olduğunu bilen ve onu iyi, kötü ya da vb. olarak yargılamayan
- Öğrenme ortamlarında, birbirleri ile iletişim kurarken ve hatta oyun oynarken daha iyi odaklanan, dikkatlerini daha uzun süre sürdürebilen
- Zorlayıcı duygu ve durumlarla baş edebilen, hissettiği yoğun bir duyguyu (öfke, üzüntü, vb.) yönetebilen
- İyi oluş hallerini (mutluluk, sakinlik, huzur) sürdürebilen
- Kendisine, başkalarına, çevresine ve diğer canlı/cansız varlıklara duyarlı
- Pişman olacağı davranışlarda bulunmadan önce duygularıyla davranışları arasında bir boşluk anı yaratarak karar verebilen
- Beslenmede, bedenleri ile sağlıklı ve olumlu ilişki kurabilen
- Farklılıklara saygı duyan,
çocuklar/bireylerden oluşan bir okul ikliminin topluma da yansıyacağına inanıyoruz.